برادر گوش کن !

هنوز از شک خبر برخورد نظامی با مساله ی بدحجابی بیرون نیامدیم که خبر جدیدی را از راهروی مجلس به سوی خبرگزاری ها روانه می کنند ، طرح جریمه ی 5,000,000 تومانی برای دارندگان ماهواره !
 
سیاست محدود کردن مردم ؛ تجربه نشان داده است که مردم از هر حق قانونی خود که محروم شوند بدتر نسبت به آن حریص تر می شوند 
 
من قصد ندارم در این جا به گله و شکایت بپردازم ولیکن گفتن دو نکته را لازم می دانم :
 
۱- امروزه در عصری که خود نام آن را دنیای ارتباطات می دانیم و همه جا و در همه عرصه های کنونی از ارتباط فراگیر دم می زنیم دیگر محدود کردن مردم از برنامه های ماهواره ای چه صیغه ای است ؟ بر فرض هم شما این دستگاه های روی پشت بام را گرفتید ، فکر می کنید که مردم را از برنامه های ماهواره ای محروم می کنید ، عصری که عصر ارتباطات نام گرفته در کنارش عصر تکنولوژی هم نام گرفته است ، ملت به هزار و یک روش می توانند برنامه های دلخواه خود را از هر جایی که دلشان بخواهد بگیرند ، از هزار و یک راه گوناگون که تا بخواهی یکی را بیابی و جلویش را بگیری راه دیگری جلو پای ملت قرار گرفته است ، پس با این توصیفات آیا جمع کردن ماهواره ها و منظور کردن جریمه برای دارندگان آن کار درست و سالمی به حساب می آید ؟
 
۲- اما نکته ی دوم ؛ همیشه از خود پرسده ام که حیف نیست وقتی می توانیم این همه هزینه را که می خواهد صرف کشف این حلبی ها شود و در نهایت جریمه های گزاف و سرسام آور و در نهایت ترش تنفر مردم از حکومت را به دنبال خواهد داشت به جای این همه هزینه ، اینها را صرف تولید برنامه هایی بکنیم که ملت خود به آگاهی برسند ؟! البته نه از این قبیل برنامه های فرهنگی که قرار است اسم بازداشت را برای خواهران بدحجاب بردارند و به اردوی برنامه های آموزشی فرهنگی تبدیل کنند و در زندان بخواهند این برنامه ها را اجرا کنند !!! آخر ما را چه شده که محیط امن خانواده ها را رها کرده ایم و می خواهیم با زور بگیر و ببند و در زندان کردن مردم ، آموزش فرهنگی به آنها بدهیم
 
اما در پایان بد نیست بگویم که این طرح را حزبی داده است که از زمان تاسیسش تا الان چند سالی نمی گذرد و اکثر اعضای آن را جوانانی تشکیل می دهد که سخت جویای نام هستند ، افرادی که خود را دلسوز تر از آنهایی می دانند که برای این انقلاب خون ها داده اند و رنج ها کشیده اند !!!